ahoj a


ahoj ah

Komentáře

1 pavel | Web | 2. února 2010 v 0:43 | Reagovat

novináři jsou ve velké většině buď zbabělci, nebo jsou poplatní, nebo, a to často, nemají o problematice jen základní informace,takže pak všechno buď zjednodušují nebo vykládají zcestně...
až ani Reflex ... jací politici, takoví novináři, nebo naopak?   :-D

2 pavel | Web | 2. února 2010 v 0:43 | Reagovat

překlep:mají jen základní informace  :-D

3 Vráťa | 2. února 2010 v 11:22 | Reagovat

Terezo, se vším, co jsi napsala, naprosto souhlasím. Určitě naše rozhořčení vyvolalo i to, že se někdo opřel do naší školy a chyb, ve kterých studujeme - protože i když nám různá byro a zkostnatělost vadí, je to stále NAŠE žurnalistika. Když hájíme školu, hájíme sami sebe, svojí volbu jít na tenhle, minimálně pro neznalé prestižní obor.
Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc váhám nad možnou reakcí. Článek sice má spoustu novinářských prohřešků a i nevybíravý, hodně lživý momenty, ukazuje ale na fakt, který žurnalistice vážně škodí (tím myslim Köpplovou a Jiráka). Jediná schůdná cesta reakce je podle mě ukazát na chyby v textu, a prokázat tak opak toho, co se o nás ve článku píše - tedy že jsme schopní napsat jasnou, podloženou, profesionální reakci opírající se o zásady etiky.

4 dadulka | Web | 3. února 2010 v 8:55 | Reagovat

Blábol člověka, který o žurnalistice ví jen toliko, že existuje, čili hodně zjednodušený: vše dělají hlavně lidi. Určitě existuje celá řada novinářů, kterým chybí základní morální principy (např. "holubí letka", tj. novináři objíždějící jen všelijakém akce a tiskovky, aby pak napsali názor podle toho, ajký dostanou dárek  :-D), na druhou stranu ovšem věřím i v to, že se dají nalézt i tací, kteří ctí objektivitu, etiku a fakta (autorka blogu toto z mého pohledu splňuje). Otázkou pro mě ale je, zda mají možnost se v soudobých poměrech někde plnohodnotně s smysluplně realizovat, nebo zda jsou tlačeni do uvedených ne právě "košer" principů, což já jako laik nevím.

5 Jitka | 3. února 2010 v 12:59 | Reagovat

Plný souhlas s posledním odstavcem. Je škoda, že článek poukazující na faktické problémy se tak zazdil očivinou zaujatostí.

6 Terka | Web | 3. února 2010 v 19:25 | Reagovat

Díky za reakce.
Vráťa: Na jednu stranu chápu. Na druhou mi zase přijde "pokrytecké" (cítila bych se tak) zahodit vše, co skutečně problém je, ve jménu obrany žurny. Ano, zdůraznit skutečný stav, tj. že kromě viditelných nedostatků má ta škola i velká pozitiva, odborníky, inspirativní prostředí, ale nezazdívat, že základní problémy existují - nevyužitý teoretický základ (pro větší teoretické zaměření skutečně jsem, ale tak předměty, na které mi stačila jen část materiálů nutných k maturitě, za příliš odborné a do hloubky jdoucí nepovažuji), byrokracie, řízení "ze shora" skupinou několika vlivných lidí, na jejichž adresu ostatní vyučující v zákulisí a pod rouškou "anonymity" říkají: "Je mi líto, ale raději pište tu bakalářku u někoho jiného, já letos nemám s komisí moc dobrý vztah", kteří jsou schopni na základě jednoho - dvou předmětu zablokovat celé studium... (a funguje to naopak... kolik jsi potkal studentů, kteří chtěli psát o dějinách médií a neschválili jim to? Minimum, oproti všem ostatním tématům... byla jsem osobně svědkem, jak doc. K. na chodbě, na židlích před svým kabinetem diktovala studentovi text teze, tedy prvně vybrala téma, a pak na něj, že nějaký den po uzávěrce... to prý vůbec nevadí!), to považuji za nešťastné. A totéž jsem si myslela, když jsem na podzim (poctivě) přečetla program J. Končelíka.

7 Marek Svehla | E-mail | 3. února 2010 v 21:12 | Reagovat

Terezo, zajimavy text. ted sem pryc s malym pristupem na web, ale az se po vikendu vratim, tak vam k tomu taky neco napisu, jestli dovolite.
Zdravim vas,

marek svehla

8 Petr | 3. února 2010 v 21:54 | Reagovat

Terka: A kdo s kym tam nema dobre vztahy? Kdo je schopen a proc dvema predmety zablokovat cele studium? Mozna jsem byl uplne nevsimavej, ale ac nedavny absolvovent, o techto vecech proste vubec nic nevim. ;-) Historii moc nemusim, bakalarku jsem mel na jine tema, ale tezi mi schvalili hned.. Ani nevim o nikom ze spoluzaku, komu by kdokoliv radil zmenu vedouciho z nejakych osobnich duvodu. Ale zajima me to, o cem pises, rad bych se dozvedel neco vic.

9 Terka | 3. února 2010 v 23:35 | Reagovat

[7]: Samozřejmě, těším se na reakci

[8]: Ahoj Petře, nezlob se, ale tyto věci nechci filtrovat přes blog, přijde mi to nefér k oněm lidem (kdyby chtěli, mluví o tom veřejně sami), navíc tě neznám, snad chápeš.
Zablokovat: Až teď jsem si všimla, že jsem tam omylem vymazala půlku věty, takže to navazuje na doc. K., a ta druhá se mi dostala někam úplně jinak (přepisovala jsem to po sobě). Omlouvám se za zmatek a nepřesnost! Mělo to být v pasáži o byrokracii, kterou jsem nakonec odstranila, protože mi přišlo "zbytečné" řešit k tomu všemu, čeho se týká článek v Respektu, ještě toto.

Jde mi o to, že když některý předmět neuděláš (a občas to závisí i na náladě nebo hodnocení učitele, některé předměty - dvojboj, čeština - jsou známé jako "neudělatelné", ač to každý vnímá samozřejmě jinak, já třeba obojí zvládla napoprvé a celkem bez problémů a řada lidí též. Ale dvojboj mi málem utekl a víš proč? Kvůli tomu, že jsem za daný časový limit nestihla poslední dvě strany testu, ač jsem psala "bez přemýšlení" a nonstop - a schopnost "rychle psát" mi přijde jako velmi diskutabilní hledisko hodnocení předmětu za "x" kreditů), automaticky musíš o rok protahovat, protože si to lze opět zapsat až v daném semestru a je tam milion cosi-rekvizit, takže se vše posunuje.

10 Teri | Web | 4. února 2010 v 12:48 | Reagovat

Tak já se připojuju, že se mi článek taky nelíbil. Je to podané jen z jedné strany. Nespokojená studentka - OK, ale proč tam někdo nedal taky názor studentky spokojené? Chápu, že plamenné názory ambiciózních mladých lidí se do článku hodily víc, ale...
Je fajn velebit zahraniční výuku žurnalistiky, ale tohle u nás v současnosti myslím zavádět nejde, to by se musel změnit systém celého školství - nemůžete třináct let ve škole jen sedět, šprtat a pak najednou po vás na vysoké začnou chtít nebetyčnou aktivitu, která vám, proboha, zasahuje i do volného času... Naše prostředí na to prostě není připravené, myslím. Chce to změnu jak od učitelů, tak i od studentů a podobně. Stačí mi ten řev teď, když občas někdo přitvrdí s čtením literatury... (ano, já řvu taky, ale taky si na školu až tak nestěžuju ... Jistě, jsou věci, co mě štvou, a to zatraceně (proces schvalování tezí komisí je na odstřel), ale dupat po celým oboru, to mi přijde nefér přístup...

11 Cracatit | 4. února 2010 v 13:01 | Reagovat

Zajímavá diskuse, jsem zvědav  na další komentáře.

12 Vlaďka Jelínková | E-mail | 4. února 2010 v 23:39 | Reagovat

Souhlasím s Tebou, Terko, pěkný článek. Myslím, že problémy, jež jsou na žurnalistice, bychom našli ve větší či menší míře de facto ve všech studijních oborech, obzvláště na Karlově univerzitě, která si potrpí na svých "tradicích". Bakalářské obory jsou stále koncipované jako snůška "úvodů do..." a "dějin...", jsou nastavené na to, že člověk bude automaticky pokračovat magistrem, kde se snad v ideálním případě konečně dozví něco, co se mu bude opravdu hodit v praxi. Přitom by to dle mého názoru mělo být přesně naopak, jako je tomu jinde ve světě. Bakalářské studijní programy by měly lidi připravit na praxi a magisterské programy by měly být naopak více teoretické, počítat s případnou akademickou dráhou absolventů...
U žurnalistiky jsou tyto problémy ještě umocněny tím, že není pořádně jasné, co se v ní učit (ať už po stránce teoretické nebo praktické). Skoro by se dle mého názoru dala žurnalistika nabízet studentům jakéhokoli jiného oboru jako jakési "žurnalistické minimum", stejně jako je tomu nyní s minimem pedagogickým, nebo ji zachovat pouze jako magisterské studium... Pokud to má být obor bakalářský, jsem rozhodně pro zavedení dvouoboru.

Na žurnalistice by se mělo určitě mnohem víc dbát na náplň předmětů a hlavně úroveň přednášejících (ať už jsou z praxe či akademického prostředí, protože ne všichni lidé z praxe musí být nutně i lepšími přednášejícími). V tomto ohledu se ale podle mě FSV zlepšuje (naštěstí u nás neučí jen Čermák a Moravec, jak by se mohlo zdát z článku v Respektu). Je však co dohánět...

Co se mi na druhou stranu na žurnalistice líbí, a to v článku v Respektu zmíněno nebylo, jsou možnosti studia v zahraničí, které jsou podle mě ve srovnání s jinými fakultami velmi nadstandardní.

Mnoho problémů by mohl pomoct vyřešit i akademický senát, který má značné, leč studentům málo známé pravomoce, takže zájem o jeho činnost je dost mizivá (účast ve volbách do AS FSV byla u bakalářských a magisterských studentů IKSŽ 15,3procentní (!) (u doktorského programu dokonce pouze 5procentní)...
Tak uvidíme, jestli naše generace bude ta novátorská, co bude mít odvahu aktivně se projevit a měnit věci k lepšímu, nebo nad tím nakonec mávneme rukou, protože "když to takhle šlo doteď, tak proč bychom to měnili"...

13 Cracatit | Web | 5. února 2010 v 8:39 | Reagovat

S akademickým senátem to není o moc lepší ani na jiných fakultách i na MU, třeba u nás na fakultě taky volilo snad jen asi 20% nebo tak nějak. Myslím, že za to můžou dvě věci. Povědomí studentů o AS a jeho "neviditelnost". Jinak je to potřebná věc a bylo by divné, kdyby studenti nemohli nebo dokonce nesměli ovlivňovat akademické vedení.

14 Cracatit | 5. února 2010 v 8:41 | Reagovat

A co se předmětů týká, tak je co měnit na každé fakultě. Každý obor má prostě svoje slabiny a silný stránky. Mimochodem ta byrokracie na UK přivedla spoustu pražských studentů nebo obecně lidí z Čech radši na práva na MU.

15 Vlaďka Jelínková | E-mail | 5. února 2010 v 11:36 | Reagovat

Určitě, podobné problémy jsou všude.
Myslím, že to do značné míry souvisí s naším nepochopením Boloňské reformy, kterou jsem pojali trochu "počesku" (popíšu to pojerotivněji, než to snad ve skutečnosti je): místo, abychom se zamysleli nad změnou koncepce studia, tak jsme prostě pětileté studium rozdělili čárou na dvě části, první nazvali bakalářem a druhou magistrem. Tím veškeré změny skončily, protože co bychom se namáhali, když to přece nějak funguje, a co nám ti blbci ze zahraničí mají co kecat do našeho systému...
Zároveň to však vede k jisté "inflaci vzdělání", protože nepraktický bakalář nutí lidi k pokračování v magisterském studiu, i kdyby nechtěli, takže za chvíli bude mít titul magistr každý druhý.

A zapojení lidí do samosprávy bohužel pokulhává nejen na univerzitách...

16 Elinor35Hahn | E-mail | Web | 23. července 2011 v 23:56 | Reagovat

Different people all over the world take the <a href="http://bestfinance-blog.com">loan</a> in various creditors, just because this is simple and comfortable.

17 online slots | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 15:34 | Reagovat

I have sensitive skin, so plz give some tips for protecting my face form sun-rays.

18 essay | E-mail | Web | 12. května 2013 v 17:44 | Reagovat

That is certainly these information this Let me low don't get plus it linen on his or her own periodical for Oklahoma

19 Street view | Web | 24. července 2017 v 4:53 | Reagovat

•    Your article is good and meanful.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.